Ford Transit Custom MS-RT i Ranger MS-RT

Nowe modele Forda – Transit Custom MS-RT i Ranger MS-RT, nawiązujące do sportów motorowych – trafią do Europy

14.02.2024

Ford Pro prezentuje nową linię ekskluzywnych pojazdów dostawczych z logo MS-RT, którą wprowadzą na rynek dwa nowe modele: Transit Custom MS-RT i Ranger MS-RT.

Ford Transit Custom MS-RT

Oba modele zostały zaprojektowane i skonstruowane w ścisłej współpracy globalnego zespołu Forda ze specjalistami z MS-RT – partnerem firmy M-Sport, znanej z przygotowania maszyn rajdowych Forda. Efektem prac jest połączenie wyglądu nawiązującego do sportów motorowych, wzmocnionych właściwości jezdnych i wyjątkowych możliwości transportowych samochodów.

„Cieszymy się, że możemy dołączyć modele MS-RT do naszej oferty Ford Pro, proponując atrakcyjną opcję od dealera dla klientów, którzy potrzebują pojazdu dostawczego, ale chcą również zaznaczyć charakter swojej firmy” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro Europe. „Coraz więcej klientów poszukuje pojazdu przeznaczonego do pracy z rozwiązaniami zwiększającymi produktywność Ford Pro, ale jednocześnie pozwalającego realizować ich sposób spędzania wolnego czasu w weekendy. Nowe pojazdy MS-RT są idealną odpowiedzią na te potrzeby.”

Oba modele MS-RT, bazujące na platformach Transita Custom i Rangera najnowszej generacji, łączą odważny design z technicznymi udoskonaleniami. Nowy E-Transit Custom MS-RT wyposażony jest w elektryczny układ napędowy o mocy maksymalnej 285 KM (210 kW) 1, co czyni go najmocniejszym Customem w historii. Obok „ekstremalnego Vana", prezentowany jest „ekstremalny uliczny pick-up” – Ranger MS-RT, 2 dysponujący 3,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym V6. Samochód korzysta ze specjalnego zawieszenia, które podnoszą jego możliwości na drodze.

Klienci mogą zamawiać Transita Customa MS-RT, E-Transita Customa MS-RT oraz Rangera MS-RT u dealerów Transit Centrum już teraz, a dostawy rozpoczną się w połowie 2024 roku.

Ford Transit Custom MS-RT

Ford Transit Custom MS-RT wyróżnia się stylistyką nadwozia nawiązującą do sportów motorowych, bogatym wyposażeniem wnętrza oraz szeroką gamą układów napędowych, wśród których znajduje się napęd wysokoprężny, hybrydowy plug-in oraz w pełni elektryczny. Dzięki precyzyjnemu dopracowaniu konstrukcji najnowszego Transita Custom pod kątem zwiększonej efektywności w firmie i zdolności transportowych, model oferuje do 6,8 m3 maksymalnej przestrzeni ładunkowej i do 1199 kg maksymalnej ładowności, 6 nie obniżając przy tym komfortu podróżowania.

Nadwozie Transita Custom MS-RT zyskało nowy, aerodynamiczny przedni zderzak ze zintegrowanym spojlerem, sportowe progi boczne obniżające optycznie sylwetkę pojazdu oraz nową, usportownioną tylną część nadwozia, w tym zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Dodatkowo model wyposażono w tylny spojler, który został skonfigurowany przy użyciu zaawansowanych symulacji komputerowych uwzględniających parametry przepływu powietrza. Wersje z napędem elektrycznym mają dodatkowy pasek świetlny LED między reflektorami.

Pod szerszymi nadkolami zamontowano stworzone dla tego modelu antracytowe 19-calowe felgi aluminiowe, o pół cala szersze niż felgi Transita Custom w wersji Sport. Zmniejszają one masę nieresorowaną o nieco ponad 1 kg, a jednocześnie zwiększają rozstaw kół o ponad 50 mm w porównaniu ze standardowym Customem. Opony Goodyear Eagle Sport 235/45 R19 i nowa platforma Transita Custom z niezależnym tylnym zawieszeniem poprawiają nie tylko stabilność na drodze, ale także komfort podróżowania.

W pełni elektryczny E-Transit Custom MS-RT może pochwalić się najwyższą mocą maksymalną spośród wszystkich znanych do tej pory wersji Customa, co zawdzięcza silnikowi elektrycznemu o mocy do 285 KM (210 kW) napędzającemu tylne koła z zachowaniem typowej dla aut elektrycznych płynności i responsywności. Aby zoptymalizować zużycie energii, wybierane tryby jazdy pozwalają również na poruszanie się z wydatkiem mocy 160 kW w trybie Normal i 100 kW w trybie Eco.

Dwulitrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 170 KM współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Wersja napędzana hybrydą typu plug-in o mocy 232 KM skrywa pod maską 2,5-litrowy silnik benzynowy i akumulator o pojemności 11,8 kWh, oferujący dynamikę i bezemisyjność jazdy w trybie w pełni elektrycznym.

„Niezależnie od wybranej opcji układu napędowego, wszystko w tym Transicie Custom ma geny MS-RT, dzięki którym model gwarantuje emocje, których oczekują klienci, a także wysoką wydajność, której potrzebują ich firmy” – powiedział Hans Schep. „Tę atrakcyjność jeszcze bardziej podnosi wersja w pełni elektryczna, czyli E-Transit Custom MS-RT o mocy 285 KM (210 kW).”

W stylowym, komfortowym wnętrzu znalazły się nowe, ergonomiczne fotele przednie z bocznym podparciem poprawiających stabilność kierowcy i pasażera w zakrętach, wykończone ekologiczną skórą łączoną z zamszem i zdobione logo MS-RT oraz niebieskimi przeszyciami. Kabiny dla nadwozia typu van są wyposażone w pojedynczy fotel kierowcy i podwójne siedzenie pasażera, natomiast wersja Van Brygadowy dysponuje dwoma fotelami z przodu i trzema z tyłu, pokrytymi odpowiednio dopasowaną tapicerką. Wyprofilowana sportowa kierownica z niebieskim znacznikiem położenia jazdy na wprost i przeszyciami, jest standardem w obu wersjach nadwozia.

Już od premiery model będzie dostępny w szerokiej palecie przyciągających wzrok lakierów MS-RT, w tym w żywych Yellow Green i MS-RT Blue. Standardowym wyposażeniem będą błyszczące, czarne obudowy lusterek i podobne klamki drzwi. Wszystkie wersje wyróżniają lakierowane na niebiesko zaciski hamulcowe MS-RT. Klient otrzyma także w standardzie m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, czujniki parkowania przednie i tylne, tempomat i inteligentny ogranicznik prędkości.

Ford Ranger MS-RT

Ford Ranger MS-RT

Forda Rangera MS-RT projektowano z myślą o przekazaniu klientom najwyższej klasy ulicznego pick-upa, wyróżniającego się masywną stylistyką, nawiązującą do sportów motorowych. Bogato wyposażony pick-up jest napędzany potężnym silnikiem wysokoprężnym 3,0 EcoBlue V6 o mocy 240 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm, 8 współpracującym z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i nowym układem napędu na cztery koła e4WD, który jest znany z innych modeli najnowszej linii Rangerów. Bez zmian w stosunku do nowej rodziny Rangerów pozostają wyjątkowa ładowność wynosząca 1 tonę oraz zdolność holowania 3,5-tonowej przyczepy.

Zadbano, aby przedni pas nadwozia wersji MS-RT kojarzył się z ekstremalnymi Rangerami, które biorą udział w wyścigach po bezdrożach Azji, o czym przypominają drapieżna stylistyka przodu pojazdu z kratą wlotu powietrza o strukturze plastra miodu i zintegrowanym spojlerem przedniego zderzaka.

Sylwetka pojazdu została obniżona optycznie przez wyprofilowane progi, natomiast z tyłu uwagę zwraca charakterystyczny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Na klapie skrzyni ładunkowej znalazło się miejsce na logo MS-RT i spojler, który uzupełnia drugi spojler znajdujący się nad kabiną. Ta wyjątkowa kombinacja spojlerów została poddana symulacjom komputerowym i dostrojona z myślą o ogólnej równowadze aerodynamicznej i poprawie stabilności przy dużych prędkościach.

21-calowe felgi połączono z oponami 275/45 R21 – są to więc największe koła, jakie kiedykolwiek były oferowane w Rangerze. Poszerzone nadkola zwiększają całkowitą szerokość pojazdu o 82 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu, a rozstaw kół z każdej strony zwiększył się o 40 mm – idzie za tym lepsza przyczepność i stabilność w zakrętach.

Zawieszenie zostało zaprojektowane tak, aby osiągnąć idealny kompromis pomiędzy sterownością i komfortem. Składają się na nie nowe, twardsze amortyzatory przednie, przestrojone zawieszenie tylne, a całość obniża prześwit o 40 mm. Ranger MS-RT zyskał dzięki temu bardziej sportową sylwetkę, precyzję prowadzenia i stabilność w zakrętach.

„Jeśli Ranger Raptor jest najlepszym pick-upem terenowym, to Ranger MS-RT jest najlepszym pick-upem ulicznym” – powiedział Hans Schep. „To odejście od tego, co zwykle widzimy w tym segmencie w Europie, jednak wierzymy, że pojazd z właściwościami jezdnymi zbliżonymi bardziej do samochodu osobowego i niezmienioną ładownością, okaże się atrakcyjny dla właścicieli pickupów.”

Wyróżniające tę linię wnętrze z podwójną kabiną wyposażono w nowe siedzenia z mocniejszymi podparciami bocznymi i oparciami, które nadają kabinie bardziej sportowy charakter, a jednocześnie zwiększają komfort podróżowania. Na przednich i tylnych fotelach zastosowano eko-skórę i zamsz bez domieszek pochodzenia zwierzęcego, z charakterystycznym logo MS-RT i niebieskimi przeszyciami, a z przodu umieszczono emblematy MS-RT. Kierowcy mogą również korzystać z zarezerwowanej dla tej wersji podgrzewanej, wyprofilowanej, sportowej kierownicy z niebieskim znacznikiem położenia jazdy na wprost i logo MS-RT.

Od momentu wprowadzenia na rynek, Ranger MS-RT będzie dostępny w szerokiej palecie lakierów, w tym Conquer Grey, z czarnymi, błyszczącymi obudowami lusterek i podobnymi klamkami drzwi. Standardowe wyposażenie obejmuje 12-calowy ekran dotykowy z systemem SYNC 4A, 11 dwustrefową, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania, 7 kamerę cofania, 7 inteligentny tempomat adaptacyjny i inteligentny ogranicznik prędkości.

Nowa generacja MS-RT

MS-RT, to skrót od M-Sport Road Technology. Firma wyrosła z partnerstwa między założycielem, Edwardem Daviesem i M-Sport, które trwa od 2015 roku. M-Sport ma długą historię współpracy z Fordem w zakresie projektowania i konstruowania samochodów rajdowych, w tym obecnego Forda Puma Rally1. Przygotowuje także samochody do wyścigów Global Rallycross i GT3.

Zespół specjalistów MS-RT czerpie z dziedzictwa M-Sport w branży sportów motorowych, produkując zmodyfikowane pojazdy szosowe o niepowtarzalnym sportowym charakterze. Firma już wcześniej przygotowywała zmodyfikowane wersje poprzednich generacji modeli Ford Pro: Transita Customa, Transita Connecta i Rangera, a nowe partnerstwo opiera się na tym doświadczeniu.

Transit Custom MS-RT i Ranger MS-RT będą oferowane przez dealerów Transit Centrum w całej Europie. Nowe modele trafią do montażu końcowego i wykończenia w nowym, specjalnie do tego przeznaczonym zakładzie, zlokalizowanym na terenie strefy Ford Dagenham Estate w Wielkiej Brytanii. Nowoczesny obiekt, położony w pobliżu bazy zespołu inżynierów Ford Pro w Kampusie Ford Dunton, obejmuje studio projektowe i inżynieryjne, półautomatyczny zakład lakierniczy i podwójne linie montażowe, ze specjalnie przygotowanym zespołem obsługi klienta, gotowym do pomocy na miejscu.

Aktualności i wydarzenia

Promocje

Pokaż najnowsze promocje Auto Styl Inowrocław

Aktualności i wydarzenia

Pokaż najnowsze aktualności od Auto Styl Inowrocław