18.02.2021

Fordy Fiesta i Puma EcoBoost Hybrid dostępne teraz z siedmiostopniową skrzynią automatyczną

Nowa opcja przekładni automatycznej w Fordach z układem napędowym EcoBoost Hybrid zapewnia radość z jazdy większej liczbie kierowców niż kiedykolwiek wcześniej

 

Puma EcoBoost Hybrid jest teraz dostępna z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów

 

Ford wprowadza nową siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów do zelektryfikowanych układów napędowych EcoBoost Hybrid, co po raz pierwszy umożliwi kierowcom, którzy chcą cieszyć się automatyczną skrzynią biegów, zmniejszenie emisji CO2 i oszczędność paliwa. Zapewni to 48-woltowy system miękkiej hybrydy Forda.1

 

Siedmiostopniowa skrzynia automatyczna, dostępna w Pumie i Fieście z silnikami EcoBoost Hybrid o pojemności 1,0 litra może sprawić, że jazda stanie się przyjemniejsza i mniej stresująca – szczególnie w ruchu miejskim Ponadto, szybka i płynna zmiana biegów uzupełnia elektrycznie wspomagane osiągi hybrydowego układu napędowego, co wpływa na poprawę wrażeń z jazdy.

 

Układ EcoBoost Hybrid Forda wykorzystuje zintegrowany rozrusznik/generator z napędem pasowym (BISG), który umożliwia odzyskiwanie energii, zwykle traconej podczas hamowania i jazdy z wybiegiem, w celu ładowania 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego. BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z jednostką spalinową, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego, co w zależności od scenariusza jazdy może obniżyć zużycie paliwa lub podnieść osiągi.

 

Uzupełnienie momentu obrotowego 

 Uzupełnienie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG ma na celu 

zwiększenie momentu obrotowego nawet o 20 Nm powyżej poziomu osiąganego przez sam silnik 

benzynowy, co zapewnia bardziej efektywne przyspieszanie.

 

Zwiększanie momentu obrotowego 

Zwiększanie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG oznacza, że system dostarcza do 24 Nm momentu obrotowego, zmniejszając obciążenie silnika benzynowego i zużycie paliwa. Kombinacja siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów i systemu hybrydowego EcoBoost Hybrid jest szczególnie dobrze przystosowana do jazdy miejskiej, gdzie częste zatrzymywanie się pozwala na regularne gromadzenie i ponowne wykorzystywanie energii. 

 

 

Wprowadzenie przekładni automatycznej

 

Połączenie dwusprzęgłowej skrzyni biegów z hybrydowym układem napędowym zapewnia kierowcom zalety obu technologii, a także zwiększa dostępność paliwooszczędnych hybrydowych układów napędowych dla osób, które chcą korzystać z automatycznych skrzyń biegów.

 

Znaczenie przekładni automatycznej

 

  • Dwusprzęgłowa architektura siedmiostopniowej przekładni automatycznej zapewnia płynne przyspieszanie i łagodną zmianę biegów.

 

  • Automatyczna skrzynia biegów może być szczególnie przydatna dla kierowców o ograniczonej sprawności ruchowej

 

  • Obsługa dwóch pedałów wymaga mniejszej liczby czynności wykonywanych przez kierowcę, szczególnie w warunkach jazdy miejskiej

 

Elektryfikacja linii modelowej

 

 

Systemy wspierające kierowcę

 

Siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów po raz pierwszy pozwoliła na zastosowanie dodatkowych rozwiązań technicznych w połączeniu z wysoką sprawnością układu napędowego EcoBoost Hybrid, w tym:

 

  • Funkcja Stop&Go pozwala adaptacyjnemu tempomatowi (ACC)2 doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania w ruchu ulicznym i ruszenia, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy,

 

  • Zdalny rozruch, za pośrednictwem aplikacji FordPass 3

                                                                                                    





Aktualności i wydarzenia



Zasady i warunki Polityka prywatności Kariera